Executive Dialogue

Oslo Rederiforening gjennomfører følgende aktiviteter for sine medlemmer gjennom et normalår: Frokostmøter i samarbeid med Norges Rederiforbund, som er åpne for andre enn kun våre egne medlemmer. I tillegg gjennomfører vi Executive Dialogue 2-3 ganger per år og den tradisjonelle julemiddagen, som er en sentral møteplass for rederiene, samarbeidspartnere og en del politikere.

EXECUTIVE DIALOGUE er intime møter, maks 30 deltakere, med merkelappen «Fra leder til leder uten filter». Disse foregår på kveldstid, med litt mat og drikke. Normalt er det en kjent leder som holder et innlegg, etterfulgt av debatt, av og til er det to.

Møtene er kun for foreningens medlemmer.

Innledere på Executive Dialogue

Her er de som til nå har vært innledere på Executive Dialogue-møtene våre siden første gangen 20. oktober 2015, med de nyeste først:

8. april 2024: Geir Håøy og Andreas Enger

CEO, Kongsberg Gruppen og Andreas Enger, CEO, Höegh Autoliners og visepresident Norges Rederiforbund: Maritim næring i en urolig verden

13. november 2023: Magnus Ankarstrand og Harald Solberg

Yara Clean Ammonia, og Harald Solberg, Norges Rederiforbund: Er ammoniakk løsningen på det grønne skiftet for internasjonal skipsfart?

9. januar 2023: Harald Magnus Andreassen

Sjeføkonom, SpareBank1 Markets: Er det slutt på gratispenger?

22. april 2022: Sverre Diesen

Tidl. Forsvarssjef: Ukraine – en studie i politikk, strategi og lederskap

9. november 2021: Michael Tetzschner

Stortingsrepresentant (H): En verden i endring – hva med lille Norge? Betraktninger fra Stortinget av en som ble hacket av Kina.

16. desember 2020: Martin Wolf

Financial Times: Navigating New Trade Conditions

2. september 2019: Leif Høegh

Shipping som en investering i et porteføljeperspektiv

29. april 2019: Kristin Holth

DNB Bank, Ocean Industries: En fremtidsrettet oversikt over kapitaltilgangen til shipping

21. august 2018: Luis Araujo

CEO Aker Solutions: Managing the up & down cycles in Offshore, Oil and Gas

30. oktober 2017: Kristiam Siem

Styreleder Siem Industries: Lederskap, restrukturering og kapitalmarkedee

19. april 2017: Ståle Kyllingstad

Styreleder IKM Gruppen, Stavanger: Statoil, staten, og fremtiden for norsk sokkel

26. januar 2017: Helge Lund

Tidl. CEO Equinor: Refleksjoner rundt utvalgte tema

1. juni 2016: Petter Bakken

Arctic Securities: Restrukturering – det umuliges kunst?

20. oktober 2015: Morten Arntzen

Styreleder Team Tanker Int.: Fra leder til leder uten filter

Hopp rett ned til innholdet